AKTIVNO SLUŠANJE!

Aktivnim slušanjem iskazujemo interes i poštovanje!

Istraživanja pokazuju da jako malo od onog što slušamo zaista i čujemo. Upravo nedostatak slušanja dovodi do mnogih problema i loših međusobnih odnosa. Uzroke toga možemo potražiti i u tome da se kroz obrazovanje mnogo više pažnje posvećuje  učenju pravilnog govora, pisanja, čitanja što je neosporno važno i potrebno, no za potpunu izvedbu bilo bi dobro razvijati i unaprjeđivati i vještine slušanja. Čak nam je i sama priroda dala dva uha, a jedna usta jer je dvostruko važnije pažljivo slušati nego samo pričati.  Dakle, možemo reći da se aktivno slušanje danas smatra jednom od najvažnijih vještina pri gradnji dobrih odnosa i promicanju razumijevanja.

Što to znači aktivno slušati? Sama riječ „aktivno“ govori nam da se u slušanje trebamo nekako „uključiti“.  Kad naš sugovornik govori i nerijetko nam pritom iznosi izuzetno važne i korisne informacije, naše mu slušanje pokazujemo:

  • govorom tijela,
  • gestama,
  • iskazivanjem empatije ukoliko je potrebno,
  • parafraziranjem što bi značilo da svojim riječima ponovimo ono što nam je sugovornik rekao kako bi potvrdili razumijevanje,
  • postavljanjem dodatnih pitanja kako bi dobili više podataka koji nam pomažu u sagledavanju „šire slike“.

Ponekad se vrlo teško suzdržati, no važno je ne upadati  u riječ sugovorniku (pogotovo ne konstantno).  Time ne samo da ne čujemo sve što nam je važno (iz razloga što smo fokusirani na ono što sami želimo reći), već time pokazujemo i nepoštovanje sugovornika.

Druga krajnost upadanja u riječ je „sanjarenje“, kad nakratko, kad naš sugovornik govori, odlutamo mislima i pomislimo, najčešće ne na idealni godišnji odmor iz snova kao što bi sama riječ „sanjarenje“ to mogla pretpostaviti, već na svakodnevne obaveze poput namirnica koje moramo kupiti u trgovini kad ćemo se vraćati kući s posla ili u koje vrijeme moramo podići dijete s neke aktivnosti ili račun kojeg moramo platiti…

Dakle, kao što vidimo, da bi „aktivno“ slušali tijekom samog slušanja izvodimo različite aktivnosti, no najvažnije je, kao i u cijelom procesu gradnje i održavanja odnosa,  da su te aktivnosti iskrene, da se zaista potrudimo koncentrirati i slušati motivirani time da uvijek možemo čuti i naučiti nešto novo.

Mr.sc. Asja Lajtman Bosilj

Za više informacija slobodno nam se obratite s povjerenjem na asja.lajtman@avus.hr ili avus@avus.hr .

Edukacija „Vođenje za poslovođe i voditelje“ kreće u kolovozu / rujnu / listopadu!

Predavačica je mr.sc. Asja Lajtman Bosilj, poslovna savjetnica i trenerica, direktorica tvrtke Avus d.o.o. za poslovne usluge, organizaciju edukacija i razvoja zaposlenika, certificirana trenerica poslovnih edukacija u programu verificiranom od Ministarstva obrazovanja i licencirana partnerica međunarodnog programa Master in Mind. Uz dugogodišnje radno iskustvo na menadžerskim pozicijama ima i bogato iskustvo u održavanju internih i eksternih edukacija na području razvoja mekih vještina. Članica je HR centra i konzultantica EBRD. Surađuje s mnogim renomiranim tvrtkama i ima bogato iskustvo u održavanju edukacija iz područja vještina vođenja za poslovođe, voditelje smjena i odjela.

 

Za više informacija i prijave slobodno se obratite:
Didasko d.o.o. jezično edukativni centar
Športska 6a, Čakovec
didasko@didasko.com.hr ili na 099 259 1701