Lana Mesmar Žegarac

Recept za uspješan esej na državnoj maturi!

Pisanje eseja na višoj razini državne mature iz engleskog jezika jedan je od zahtjevnijih zadataka tog ispita. Podrazumijeva se da će tekst biti prilično gramatički i pravopisno točan, a očekuje se i viša razina korištenja pisanog jezika. Zbog samih tih preduvjeta zastrašujuće je pristupiti pisanju eseja. Međutim, postoji nekoliko strategija koje možete upotrijebiti ako želite napisati uspješan esej bez da

POŠTUJTE FAZE PISANJA

Često čujemo od polaznika da je planiranje eseja i izrada mentalnih mapa i skica gubitak dragocjenog vremena koje im je na ispitu na raspolaganju. Međutim, ne samo da će Vam planiranje uštediti vrijeme, nego ćete biti sigurni da ste zadovoljili sve dijelove zadatka, imati ćete pregled nad korištenjem vezika i veznih fraza, te ćete u svakom trenutku pisanja moći provjeriti i poboljšati svoj rad. Pa, kako napraviti mentalnu mapu ili skicu? Da li napraviti i jedno i drugo?

Krenimo najprije s mentalnim mapama. Evo dva općenita primjera:

image1https://www.dlsweb.rmit.edu.au/lsu/content/1_StudySkills/study_tuts/mindmapping_LL/examples.html

image2

http://emedia.rmit.edu.au/learninglab/content/how-create-mind-map

Ovdje je i jedan konkretni primjer za temu da li bi studenti trebali plaćati školarinu:
image3

http://baibasvenca.blogspot.com/2013/01/using-mind-maps-with-students.html

U ovom je primjeru autor ili autorica izvdvojio/ izdvojila argumente za i protiv na lijevu i desnu stranu, dok je uvod i zaključak smješten iznad i ispod teme. Mentalne mape dozvoljavaju Vam mnogo kreativnosti: kako ćete Vi vizualizirati svoje misli na Vama je. U svakom slučaju, uvijek je dobro odvojiti argumente za od argumenata protiv kako biste imali boji uvid u broj argumenata kojima raspolažete.

Skica ili outline je linearniji tip planiranja, ali nam također omogućava preglednost argumenata i uvid u strukturu eseja.

image4

https://jodimiller.files.wordpress.com/2010/04/5-paragraph-essay-outline1.jpg

Kad smo odredili što ćemo pisati u kojem dijelu eseja (tj.odredili smo sadržaj), dobra je ideja utvrditi kamo ćemo smjestiti koji veznik. Kako bismo izbjegli ponavljanje istih riječi, dobro je na skicu ili mentalnu mapu upisati (kad vježbamo, drugom bojom) vezne riječi i fraze na nihova mjesta. Na primjer:

Paragraph 1: Introduction – general statement NOWADAYS
Paragraph 2: Arguments for: Argument A – FIRST
Argument B – SECONDLY
Argument C – MOREOVER
Paragraph 3: Arguments against: Argument A – TO BEGIN WITH
Argument B – IN ADDITION
Argument C – FINALLY
Paragraph 4: Conclusion TO SUM UP; IN MY VIEW; AS FAR AS I AM CONCERNED…

Na ovaj ćemo način imati u svakom trenutku mogućnost manipulirati veznim riječima u našem tekstu. Preporučam Vam da isprobate ove savjete i javite nam se s komentarima, kritikama i zanimljivostima. A za daljnje savjete u vezi ove teme, i dalje pratite naš blog.

SRETAN USKRS ŽELI VAM DIDASKO!

 

Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone

Odgovori