JESU LI ODRASLI BOLJI U UČENJU JEZIKA OD DJECE?

Piše: LANA MESMAR ŽEGARAC

Gledati dijete kako uči jezik zaista je nešto fascinantno. Čini se da se sve događa samo od sebe, bez mnogo truda, kroz igru. Na primjer, moj nećak bez ikakvog problema pjeva pjesmicu na engleskom iz crtića „Transformers“, iako ne raspoznaje pojedine riječi – zvukove je „pokupio“ bez problema. Moje 15-mjesečno dijete kao da svaki dan savlada novi zvuk ili kombinaciju zvukova, čini se bez velikih teškoća. A kad meni padne na pamet početi učiti novi jezik, samo mislim na godine muke koje me čekaju… Mora li to zaista biti tako?

Uvriježeno je mišljenje da djeca jezike uče brže i lakše nego što to čine odrasli. Međutim, studije zadnjih godina pokazuju velike prednosti odraslih koji uče jezik u usporedbi s djecom. Čak i studijama koje tvrde da djeca uvijek imaju bolji naglasak i manje tipičnih grešaka kontriraju one koje dokazuju da to ne mora biti tako.

Pa koje su to prednosti koje odrasli posjeduju u usporedbi s djecom kad se radi o učenju novog jezika?

Odrasli koji uče jezik veoma su usmjereni na svoj cilj i potrebe vezane uz jezik. Znaju točno za što im jezik najviše treba i najbolje uče kad im se pomogne razvijati sposobnosti koje su im potrebne. To uključuje i veće životno iskustvo koje odrasli posjeduju, a koje mogu iskoristiti tijekom učenja.

Ono što je presudno kod odraslih koji uče novi jezik jest razvijanje samopouzdanja i vjere u svoje sposobnosti. Uz to važna je i okolina: opuštena atmosfera bez napetosti i pritiska pojačava motivaciju. Situacija u učionici veoma je važna. Odnos učitelja i učenika, kao i učenika međusobno mora biti pozitivan i poticajan. Nastavnik također mora znati izabrati materijale koji odgovaraju posebnim potrebama polaznika. Cilj mora biti individualizirani plan rada i silabus koji zajedno stvaraju polaznici i nastavnik.Sve to za nas je u Didasku temelj organizacije i kreiranja nastave.

Dakle, dobna granica za učenje jezika jednostavno ne postoji. Činjenica je da odrasli drugačije uče i razmišljaju od djece, ali nema razloga zašto to ne bismo pretvorili u prednost. Ako uložimo dovoljno truda, možemo poboljšati naglasak, ukloniti tipične greške i osloboditi se straha od govorenja jezika. Možemo iskoristiti činjenicu da imamo mnogo više strpljenja za kompleksne strukture kao što je gramatika u svoju korist.

Ne smijemo zaboraviti da djeca koja izvrsno govore jezik obično iza sebe imaju godine učenja, čak od vrtića ili osnovne škole. Odrasli također moraju prihvatiti činjenicu da za izvrsnost u bilo kojem polju treba vremena i predanosti. Ono što je pozitivno i što nas posebno veseli svake godine jest da vidimo kako naši polaznici stvaraju nova poznanstva, pa čak i prijateljstva, da stiču nova znanja i da ljudi koji ni riječ jezika nisu znali na početku, nakon kratkog vremena mogu reći nešto o sebi, naručiti hranu u restoranu, pozdraviti stranog gosta koji im dolazi u posjet ili obaviti telefonski razgovor.

Zaključak: Ako ste spremni potruditi se da naučite novi jezik, naučiti ćete ga. Ostalo su isprike ili teorije koje u praksi ne drže vodu. Ponesite svoj interes i spremnost u Didasko, a mi Vam možemo obećati zabavan, zanimljiv i praktičan način učenja, inovativne metode i nastavnike koji zaista vole svoj posao. Vidimo se na nastavi!

 

Provjerite naše programe tečajeva stranih jezika za sve dobne skupine

Provjerite više

Još zanimljivih tema